Att känna sig själv är att veta var man kommer från... på ett ungefär!

På denna sida delar jag med mig av min släktforskningsresa, en resa som startade med ett julklappsprojekt 2005 till min farmor och farfar, och som sedan dess har fortsatt och vuxit till en passion. Här kommer att presenteras stort och smått, anekdoter blandat med nyupptäckt kunskap om mina släkt.

Ut quis sciat ubi sitis venire ad vos... Att känna sig själv är att veta var man kommer från... på ett ungefär!

tisdag 5 juli 2011

Carl Eugen Karlsborn, Byggmästare

Carl Eugen Karlsborn, Byggmästare, son till Anton Fredrik Persson och Svea Valborg Svensson

1923.02.18 Födelse: Asarum Blekinge Källa: Asarum Fs födelsebok 1923/25
1923 Hemort: Ysane Blekinge Ysane No 6 Källa: ibid
1949-11 Äktenskap Stockholm Sverige Mary Linnéa Thunander
Carl Eugen Karlsborn, Calle, är min farfar, och eftersom han fortfarande är i livet skriver jag inte mer ingående om honom.

Bifogar utdrag ur kyrkoboken för Asarums socken för hans födelse (nr 6 på sidan, nr 28 det året). Intressant är att de i kyrkoboken stavat hans namn med K, i vår familj har farfar alltid varit Calle med C. =)

Källa: www.svar.ra.se

Farfar var nr 28 i födelselängden det året
/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar