Att känna sig själv är att veta var man kommer från... på ett ungefär!

På denna sida delar jag med mig av min släktforskningsresa, en resa som startade med ett julklappsprojekt 2005 till min farmor och farfar, och som sedan dess har fortsatt och vuxit till en passion. Här kommer att presenteras stort och smått, anekdoter blandat med nyupptäckt kunskap om mina släkt.

Ut quis sciat ubi sitis venire ad vos... Att känna sig själv är att veta var man kommer från... på ett ungefär!

onsdag 6 juli 2011

Mary Linnéa Thunander

Mary Linnéa Thunander (Nean), dotter till Karl David Thunander och Linnéa Margareta Falk.

1925.08.06 Födelse i Katarina Församling, Stockholm. Källa: Katarina Fs födelsebok 1925/355
1925.08.11 Dop i Katarina Församling, Stockholm. Präst: B. Rizberg Källa: ibid
1949-11 Äktenskap Stockholm m. Carl Eugen Karlsborn

Linnéa, eller Nean, är min farmor, och eftersom hon fortfarande är i livet skriver jag inte mer ingående om henne.

Uppdaterat 9/7: Här är utdrag ur födelse och församlingsbok för farmors födelse.


Källa: www.svar.ra.se

Farmor var barn nr. 355 i församlingen det året.
Källa: www.svar.ra.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar