Att känna sig själv är att veta var man kommer från... på ett ungefär!

På denna sida delar jag med mig av min släktforskningsresa, en resa som startade med ett julklappsprojekt 2005 till min farmor och farfar, och som sedan dess har fortsatt och vuxit till en passion. Här kommer att presenteras stort och smått, anekdoter blandat med nyupptäckt kunskap om mina släkt.

Ut quis sciat ubi sitis venire ad vos... Att känna sig själv är att veta var man kommer från... på ett ungefär!

måndag 25 juli 2011

Hedda (Hulda) Maria Thunander

Hedda (Hulda) Maria Thunander (olika namn används i olika sammanhang), dotter till Carl Erik Thunander och Catharina Pehrsdotter.

Hedda var det åttonde barnet som föddes i familjen, och hon var det fjärde barnet som dog i tidig ålder.

1858.08.10 Födelse Lindesbergs Landsförsamling, Örebro Län Källa: Fs Födelsebok 1858
1858.08.15 Dop Lindesbergs LandsFs, Örebro Län Källa: Ibid
1858 Hemort Wedevåg, Lindesbergs LandsFs, Örebro Län Källa: Husförhörslängder 1848/10
1859.06.01 Död Wedevåg, Lindesbergs LandsFs, Örebro Län Källa: Fs Dödbok 1859
1859.06.05 Begravning Wedevåg, Lindesbergs LandsFs, Örebro Län Källa: Ibid

Utdrag ur födelseboken 1859:
Källa: www.svar.ra.se

Dopvittnen: Mjölnaren P. Ekström och Gu Margareta Elisabeth Ekström på Wedevåg. Ynglingen Carl Johan Lundström i staden B(?)dottern Maria Andersson i Snuggan

Utdrag ur dödboken 1859:
Källa: www.svar.ra.se

Hedda är tack och lov det sista av barnen i familjen som går bort. Nästa, och sista, barn att födas är farmors farfar, Carl Samuel Robert.

/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar