Att känna sig själv är att veta var man kommer från... på ett ungefär!

På denna sida delar jag med mig av min släktforskningsresa, en resa som startade med ett julklappsprojekt 2005 till min farmor och farfar, och som sedan dess har fortsatt och vuxit till en passion. Här kommer att presenteras stort och smått, anekdoter blandat med nyupptäckt kunskap om mina släkt.

Ut quis sciat ubi sitis venire ad vos... Att känna sig själv är att veta var man kommer från... på ett ungefär!

fredag 15 juli 2011

Släktträd på webben

För de av er som av naturliga skäl inte har tillgång till min databas med ypperligt släktträd, så har jag nu skapat ett virtuellt släktträd som ska vara åtkomligt för alla som vill. På det sättet blir det lättare att hålla reda på vem som hör hemma var i relation till vem osv.. =)

Jag har valt att lägga släktträdet på www.ancestry.se, en "semi-offentlig" sida. Det innebär att om du vill ha tillgång till trädet så måste jag bjuda in dig per e-post.

Det finns också möjlighet att registrera sig som användare på ancestry.se (man kan få 14 dagars gratis tillgång till alla deras uppgifter, därefter kostar det om man vill ha tillgång till all information. Släktträd mm. kan man dock fortsätta ha access till utan kostnad). länken till släktträdet är: http://trees.ancestry.se/tree/27679901/family Länk ligger också i högermenyn här på bloggen.

Jag har inga höga ambitioner om detta släktträd, jag kommer bara att lägga in släkt i rakt nedstigande led (dvs inga syskon etc), informationen om personerna kommer att finnas här på denna bloggen.

Så, om du vill få access, släng iväg ett mail till mig: sofie_karlsborn (at) hotmail.com så ser jag till att du blir VIP-inbjuden... =)

/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar