Att känna sig själv är att veta var man kommer från... på ett ungefär!

På denna sida delar jag med mig av min släktforskningsresa, en resa som startade med ett julklappsprojekt 2005 till min farmor och farfar, och som sedan dess har fortsatt och vuxit till en passion. Här kommer att presenteras stort och smått, anekdoter blandat med nyupptäckt kunskap om mina släkt.

Ut quis sciat ubi sitis venire ad vos... Att känna sig själv är att veta var man kommer från... på ett ungefär!

onsdag 13 juli 2011

Ebba Cecilia Falk

Ebba Cecilia Falk, dotter till Per August Persson Falk och Johanna Charlotta Brickman

1897.08.15 Födelse Flänge Norbergs Församling, Västmanland Källa: Fs födelsebok 1897/121
1897 Hemort Kolningsberget, Flänge, Norbergs Fs, Västmanland Källa: Husförhör 1895 p.190/2

Utdrag ur födelsebok för Ebba Cecilia:
Källa: www.svar.ra.se

Ebba Cecilia har jag ingen som helst kunskap om, jag måste erkänna att jag inte har känt till något om att Greta haft syskon sedan tidigare - det är först under de senaste dagarnas släktforskning som jag har fått fram uppgifter om dessa. Häftigt! Mindre häftigt är att jag inte kan följa henne vidare framåt i tiden eftersom registrena tar slut!

/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar