Att känna sig själv är att veta var man kommer från... på ett ungefär!

På denna sida delar jag med mig av min släktforskningsresa, en resa som startade med ett julklappsprojekt 2005 till min farmor och farfar, och som sedan dess har fortsatt och vuxit till en passion. Här kommer att presenteras stort och smått, anekdoter blandat med nyupptäckt kunskap om mina släkt.

Ut quis sciat ubi sitis venire ad vos... Att känna sig själv är att veta var man kommer från... på ett ungefär!

måndag 25 juli 2011

Lovisa Augusta Thunander

Lovisa Augusta Thunander, dotter till Carl Erik Thunander och Catharina Pehrsdotter.

Lovisa är det femte barnet i familjen, den fjärde dottern, och också det fjärde barnet som överlever småbarnsåren.

1855.01.09 Födelse Lindesbergs Landsförsamling, Örebro Län Källa: Fs Födelsebok 1855
1855.01.14 Dop Lindesbergs LandsFs, Örebro Län Källa: Ibid
1855 Hemort Wedevåg, Lindesbergs LandsFs, Örebro Län Källa: Husförhörslängder 1848/10
1861 Hemort Ö Bohrs, Bruket, Lindesbergs Fs, Örebro Län Källa: Husförhörslängder 1861/1356

Utdrag ur födelseboken 1855:
Källa: www.svar.ra.se

Dopvittnen: Dr. Jan Jansson och dess hustru Johanna Persdotter vid Wedevåg. Dr Jacob Silja vid Guldsmedshyttan och Pig. Gustafva Nyberg vid Wedevåg.

Noterbart: Dr = dräng, inte doktor...=)

Lovisa är heller inte undersökt vidare, feel free!

/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar