Att känna sig själv är att veta var man kommer från... på ett ungefär!

På denna sida delar jag med mig av min släktforskningsresa, en resa som startade med ett julklappsprojekt 2005 till min farmor och farfar, och som sedan dess har fortsatt och vuxit till en passion. Här kommer att presenteras stort och smått, anekdoter blandat med nyupptäckt kunskap om mina släkt.

Ut quis sciat ubi sitis venire ad vos... Att känna sig själv är att veta var man kommer från... på ett ungefär!

onsdag 30 november 2011

Lite ny släkt...

Sedan jag gick in och registrerade Karlsborns släktträd på MyHeritage.se, har vi kopplat ihop oss med ett antal andra familjeträd som forskar på samma anfäder som vi.

Bl.a. har vi kopplat ihop med en norsk herre, John Rönnevik, som är nästkusin med farmor Nean. Hans morfar Karl August var bror till Neans farmor Hanna Charlotta Holm. Från och med Neans farmors föräldrar delar vi anfäder och anmödrar.

Vi har även kopplat ihop med en Gunilla Elfving, som är nästkusin med farfar Calle. Farfars farmor, Hulda Fredrika Mårtensson, var syster med Gunillas morfar Axel Anton Mårtensson. Där delar vi således anfäder från och med Calles farmors föräldrar.

Det finns även en hel del andra som vårt träd nu är ihopkopplat med, men dessa har jag inte hunnit kolla upp ännu. Fortsättning följer alltså...

/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar