Att känna sig själv är att veta var man kommer från... på ett ungefär!

På denna sida delar jag med mig av min släktforskningsresa, en resa som startade med ett julklappsprojekt 2005 till min farmor och farfar, och som sedan dess har fortsatt och vuxit till en passion. Här kommer att presenteras stort och smått, anekdoter blandat med nyupptäckt kunskap om mina släkt.

Ut quis sciat ubi sitis venire ad vos... Att känna sig själv är att veta var man kommer från... på ett ungefär!

måndag 21 november 2011

En julklapp!

Idag har jag bytt publiceringsverktyg för vårt släktträd för att alla ska kunna få tillgång och kunna redigera i det hur de vill. Se det som en liten julklapp från min sida!

Vårt släktträd hittar ni nu på MyHeritage.se, adress: karlsborn.myheritage.se

Alla nu levande släktingar har jag indexerat enbart med bokstav i förnamnet, så får de som vill gå in och ändra om de vill. Detta är en öppen resurs där ni kan gå in och fylla på och ändra efter hand. Jag hoppas att ni vill vara med och fylla, särskilt de som bara är en eller ett par generationer bort och där det fortfarande finns goda minnen och anekdoter - dela med er!
Alla som jag bjuder in får fri tillgång att redigera, och man behöver INTE registrera sig någonstans.

Hör av dig med din e-mail så kommer det en inbjudan!

/Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar